Khamis, 9 Disember 2010

LARA PERASAAN..........

        ASSALAMU'ALAIKUM.....SLM SEJAHTERA...

Rasanya belum terlewat bg ku utk ucpkn SLMT THN BARU HIJRAH pd pmbca blogg sekalian...Hee..heeee.... Dh brhari2 brlalu.... Bkn aku lupa, cuma x brkesempatan utk update blogg ni....

Dlm sebln dua ni, aku agk sibuk.....nk kta sibuk dgn kja2 opis, x juga....bkn x de kja...ada tp x la smpi sesak kpla otak....
Sebenarnya...sibuk dgn hal2 peribadi..masalh2 yg dtg bertimpa-timpa dlm hidup....
Lps satu..satu.... Hingga tiba satu saat, akal aku jd 'blank'....'blurr'....& aku jd sorg yg betul2 'down'!! Hilang pertimbangan & semangat!!

Siapa yg x hinginkn kebahagiaan dlm hidup? Semua makhluk Allah d alam maya ini butuhkn kebahagiaan....kasih sayang..seterusnya, percintaan........ Terutama pd Allah Yg Maha Esa...mntaliti org kita, takut pd Allah...rasanya..(ini pndapat aku laaa) kita sebagai hmbanya x patut takut pd-NYA!! Sepatutnya, sayangilh DIA....kasihi DIA....Insyaalah....baru timbul rasa cintai DIA Yg Satu..... Jika rasa takut yg kita terap dlm jiwa...maka itu yg banyak trjadi...manusia lalai dr mengingatinya...jika x pon, menjlnkn kewajiban secara trpaksa!! Ya, trpaksa...kerana takut!!! Jika perasaan takut yg di jiwai, maka lama2 jd benci!! Benci kerana takut juga!

Aku..hamba Allah yg kerdil, jua menginginkn kebahagiaan itu dlm hidupku.....kalian jua..bukan? Aku, mengharapkan kasih sayang & cinta dr seorg yg bernama kekasih.....sahabat...teman....SUAMI!! Yg dpt mmbawa ku ke arah kebenaran...kebahagiaan yg hakiki...namun...kekecewaan yg aku alami selama bergelar isteri..malah semasa bergelar tunangn lg!! Ingin aku nyatakan di sni..sebenarnya..aku masih lg mencari...mencari teman hidup!! Ya, mungkin kalian trtanya2..utk apa lg? Kerana aku sudah brsuami!! Mungkin akn ada di antara kalian akn menuduh aku x setia pd suami...x cukup dgn apa yg ada...& yg paling pedih, aku 'lapar jantan!!'

Astaghafirullahal'adzimmm...... Trplglh pd kalian utk buat spekulasi tntg aku, itu hak kalian.... Seperti yg aku katakan, aku sebenarnya masih mencari seseorg yg dpt mmbawa aku keluar dr segala derita kehidupan ini, kerana aku masih yakin...'suami'ku sekarang bknlh orgnya yg bisa mmbawa aku lari dr derita...malah dialh yg banyak mmbawa derita dlm hidupku!! Hubungan kami x pernah aman...tiada rasa kasih sayang dlm diri... Aku sendiri akui, dr mula ku kenali dia (mula brtunang) hatiku mmg tiada buat dia...apatah lg, perkahwinan ku ats dasar paksaan!! namun, hari demi hari..tahun demi tahun, aku cuba terima dia..namun x berjaya kerana sikapnya yg benar2 banyak menyakiti jiwa..hati & perasaanku!! Sudahnya, hingga kini aku x dpt terima dia dlm hidup atau hatiku ini, walau kami tlh di kurniakan 4 org cahayamata!!

Dalam aku kegawatan perasaan...6 bln lalu..hingga kini, hatiku tlh berjaya di buka oleh seseorg....yg selama ini tiada lelaki pun berjaya membukanya, walau suamiku sendiri!! Dia seorg yg cukup 'sempurna' buatku....penuh dgn keanehan diri.....punya ciri2 lelaki yg aku cari selama hidupku!! lebih aneh..perhubungan kami setakat ini hanyalah dlm ruang 'maya'...tidak di alam nyata!! Aku yakin...perasaan kasih sayangku pdnya...cinta & rinduku pdnya timbul dari perasaan semulajd ku...bkn paksaan... Lbh aku yakin, ianya timbul mungkin kerana si dia juga punya segala perasaan itu pd ku...Insyaallah..itu yg aku harapkan..... Sebagaimana perasaan kasih sayang kita kpd-NYA...Cinta & rindu kita kpd-NYA.....maka DIA akn limpahkn segala perasaan itu jua kpd hamba-NYA!! Dlm erti kta lain...'instink'...'soulmate'....semua itu ciptaan Allah utk hambanya..bg di curahkn pd insan yg trpilih.....buat kita.....

Cukup setakat ini dulu aku berbicara.... Rasa agak beremosi N3 aku kali ni....x spt N3 yg  lepas2. Semua ini di pengaruhi oleh masalah2 yg mndtg dlm kehidupanku kebelakangan ini...... Insyaallah, di lain siaran...di lain catatan... akn aku kisahkn lg tntg hidupku..kehidupan alam...atau apa saja.... SEKIAN.... WASSALLAM.....


Tiada ulasan: